Supervision
Supervision og gruppesupervision
Til virksomheder, institutioner og kommuner med faglige eller personalemæssige udfordringer.
Supervision er en faglig lærings- og udviklingsmetode der skal understøtte faglig udvikling og øge kvaliteten i den praktiske professionsudøvelse. Supervision som metode bruges som faglig udviklingsmetode blandt psykologer, psykoterapeuter samt andre professioner, der arbejder med mennesker, f.eks. socialrådgivere, pædagoger, sygeplejersker, læger osv.
Jeg har som supervisor særlig stor erfaring med personaleledelse og psykologiske/pædagogiske områder, samt konfliktløsning og det at benytte supervision som metode.
Supervision kan gives til enkeltpersoner eller til mindre grupper. Supervisionen foregår i en tidsmæssigt afgrænset ramme.
Supervision har særligt fokus på de mennesker, der skal have gavn af professionens faglige arbejde.
– En uvildig sparring til ledere og kollegagrupper.
Supervision
Handler om erkendelse i din fagpersonlige formåen, dine begrænsninger og måske blinde vinkler.
Det er en mulighed for udvikling af dine formidlingsmuligheder over for kunder, kollegaer, personale, forældre…? Det handler om at blive opmærksom på kontakten – Er den der eller er den der ikke?
Kan og tør du gå ind i svære temaer sammen med dine forskellige faglige kontakter og bliver du taget alvorligt?
Det helt afgørende er villigheden til at erkende egne begrænsninger og derfor benytter muligheden for supervision.
Fagpersonlig stolthed kan være en svær barriere, der forhindrer udvikling. Og hvis du opdager dette fænomen, så kan det være en god grund til at opsøge en supervisor.
For at udvikle både de fagpersonlige og kollegiale kompetencer, handler det om at gå konstruktivt og professionelt til konflikter, da det er sundt og udviklende at bringe dette ind i dagligdagen.
“Lige meget hvor meget du kigger væk, så vil det der er, blive ved med at være” – indtil du tager det frem og bearbejder nødvendigt.
“Når det menneske, du forsøger at nå med din stemme, tilsyneladende ikke hører efter, hvad du siger, så er det som regel, fordi du ikke siger noget i en kvalitet, der er værd at lytte efter…”
Bestil din tid til samtale på tlf. 6068 8080
Du er meget velkommen til at bruge sms.
Jeg svarer hurtigst muligt.
Blog post
Klinik
Nørrevej 3, 4180 Sorø